Wednesday 12 March 2014

Upmarket Lam Kerrie

Ek voel vandag 'n vreemdeling hier op my eie blog. My laaste posserasie was 'n hele rukkie terug. Dis 'n lang storie... Die kort weergawe is dat ek gisteraand iets gemaak het wat een van daai was wat moet gedeel word.

Weens 'n gebrek aan die regte bestandele en inovering met die wat jy het kom daar partykeer nogal iets goed vorendag. Hierdie is een van daai. Ek wou kerrie maak en was baie lus vir Rogan Josh, maar ek het nie yoghurt gehad nie en ook nie borrie nie.
Sien my vorige pos:
Rogan Josh posserasie

Wat ek toe maak is 'n opgradering van die Rogan Josh weergawe wat ongelooflik was. Ons het 'n hele emmer room kaas in die yskas gehad wat nie meer baie lank sou hou nie. In plaas van yoghurt gebruik ek toe die cream cheese. Ja, ek weet, korsies van pastei as daar nie brood is nie...

So...
Wat jy nodig het:
Lamsvleis - nie baie vetterige vleis nie, ek het boud tjops opgesny vir die kerrie.
Aartappels, uie en wortels.
Dalk ook 'n klein butternut opgesny
Speserye
Room kaas (omtrent 'n hele bakkie as ek moet skat)
Tamatie puree (klein blikkie of sakkie)
Stock (Ina Paarman se chicken stock werk ook goed)

Die proses is baie eenvoudig:
Sny die groente als in groterige blokke.
Pak die groente in 'n oond pot of bak wat jy met foelie en 'n deksel kan toemaak.
Sit die vleis bo-op en gooi die mengsel (sien hierna) bo-oor.
Bedek met foelie en sit in die oond teen 180-200C vir 2:30-3 ure.
As jy die reuke wat uit die oond kom kan ignoreer is dit beter hoe langer jy dit inlos. 2h30m ideaal.

Die mengsel: (alias: magic, cook-in-sauce)
Sit roomkaas 'n paar sekondes in mikrogolf sodat dit sag raak.
Gooi 2 koppies kookwater bietjie bietjie daarby en meng tot glad.
Gooi tamatie puree en stock by.
Gooi jou speserye in.(Nog ondertoe)
Meng die spul goed en gooi bo-oor die vleis.

Die speserye:
Moenie bang wees vir speserye nie, gewoonlik die fout wat mense maak met kerrie is om te min in te gooi. Die hele mengsel as jy klaar is is nogal baie speserye.
'n Paar heel Allspice (nie noodsaaklik nie)
5-6 heel Naeltjies
Heel kaneel. (Ontrent kwart of minder van 'n vol "rolletjie" opgebreek) (Daar is 'n verskil tusen kaneel en acasia bas wat hulle partykeer ook verkoop as kaneel.) As dit hard is gooi die liewer heel apart in by die mengsel)
1t Fennel saad
1t Heel swart peper
1t Heel Koljander
2t Cumin
2t Fenugreek
Poppie saad as jy het.
1/2 t gerookte Paprika
10+ Cardamons (uitgedop)
Chillies - vars/gedroog of fyn. Moenie te veel ingooi nie. Hierdie moenie bek-brand warm wees nie.
..en borrie (1t) Ek het dit vervang met 2t Raja kerriepoeier.
O-ja, sout ook.

Die geheim met 'n kerrie is om self speserye te roast en te maal. Gebruik 'n droe pan en gooi al die (heel) speserye daarin. Braai dit totdat dit geurig begin raak en van die kleiner speserye begin pop. Moenie dit brand nie. Maal dit dan als fyn in 'n pestel en mortar en gooi by jou mengsel.

Die voorbereidingswerk hiervoor is nie baie lank nie en dis die moeite werd om te wag tot dit reg is.

Geniet dit!
Dirk



No comments: